Nieuw onderzoek onder supply chain-leiders belicht de verwachtingen van het hoogseizoen, de vraag naar personeel en zorgen over COVID-19

Leidinggevenden in de toeleveringsketen spreken voorzichtig optimisme uit over strategie en capaciteit in aanloop naar het ‘officiële’ piekseizoen van de scheepvaart dit jaar

PHOENIX – 2 september 2021 – GlobalTranz Enterprises, LLC., een toonaangevende leverancier van logistieke oplossingen op basis van technologie, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van haar derde onderzoek onder Amerikaanse supply chain-leiders in het afgelopen jaar. Na de hausse van vorig jaar op het gebied van online winkelen, laat dit laatste onderzoek zien dat bedrijven vertrouwen hebben in hun e-commercestrategieën in de aanloop naar het officiële verzendseizoen van 2021, dat traditioneel loopt van september tot december.

Tegelijkertijd benadrukt het onderzoek onder besluitvormers in de toeleveringsketen de verwachte uitdagingen voor de tweede helft van het jaar, van nieuwe COVID-19-varianten die een nieuwe fase van lockdowns bedreigen tot aanhoudende uitdagingen bij het werven en behouden van werknemers.

“Hoewel de heropleving van COVID-19 een ander element van onzekerheid heeft gecreëerd op weg naar het hoogseizoen, zien we voorzichtig optimisme over hoe toeleveringsketens zich hebben aangepast aan de uitdagingen van het afgelopen jaar”, zegt Ross Spanier, Executive Vice President van Direct Channel bij GlobalTranz. “Bedrijven hebben nieuwe strategieën voor de toeleveringsketen ingevoerd en zijn partnerschappen aangegaan met logistieke dienstverleners die hen kunnen helpen deze volatiele omgeving te doorstaan.”

Het piekseizoen van de scheepvaart dreigt groot te worden met toeleveringsketens die al op volle capaciteit draaien

Wereldwijde toeleveringsketens hebben sinds de zomer van 2020 op of nabij het piekniveau van de vraag gewerkt, met weinig uitstel op weg naar het officiële piekseizoen van 2021. Ondanks aanhoudende verstoringen hebben besluitvormers het gevoel dat hun bedrijven beter voorbereid zijn om aan de eisen van de klant te voldoen tijdens de feestdagen en daarna.

Ongeveer driekwart (76%) van de beslissers verwacht dat hun omzet in het hoogseizoen 2021 hoger zal zijn dan het voorgaande jaar. Aanvullende bevindingen zijn onder meer:

  • 9 op de 10 besluitvormers geven aan dat ze meer personeel moeten aannemen om aan de vraag van de klant te voldoen
  • Meer dan 70% is het ermee eens dat ze een toename hebben gezien van klanten die last mile-leveringsoplossingen willen en een grotere vraag naar diensten met witte handschoenen (bijv. installatie thuis, weghalen)
  • 94% merkte op dat partnerships met supply chain/logistieke bedrijven noodzakelijk zijn om het hoogseizoen succesvol door te komen

Bovendien maakten de respondenten zich zorgen over de mogelijke gevolgen van een heropflakkering van COVID-19 voor het vermogen van hun bedrijf om in de komende maanden aan de behoeften van hun klanten te voldoen.

  • 3 van de 4 (79%) is bezorgd dat een heropleving van COVID-19 een negatieve invloed zal hebben op de supply chain-activiteiten van hun bedrijf
  • 51% van de supply chain-leiders noemde toekomstige lockdowns in verband met COVID-19 als een topuitdaging, een stijging van 24 procentpunten vanaf het voorjaar van 2021.

Behoefte aan personeel, stijgende kosten en congestie in de toeleveringsketen hebben prioriteit

Hoewel toeleveringsketens de afgelopen 18 maanden veerkrachtig en aanpasbaar zijn gebleken, zijn de druk op de beschikbare middelen en de stijgende kosten zorgwekkend. Problemen rond de beschikbaarheid van personeel en materiaaltekorten zullen waarschijnlijk tot ver in 2022 aanhouden, aangezien bedrijven stappen ondernemen om deze de komende maanden aan te pakken.

  • Ten minste een derde van de respondenten noemt congestie in de toeleveringsketen, stijgende transportkosten, personeelstekorten en mogelijke lockdowns in verband met COVID-19 als belangrijkste zorgen
  • Bijna de helft (47%) van de respondenten zegt voor het einde van het kalenderjaar 2021 hogere salarissen of lonen te zullen betalen om zowel nieuw talent aan te trekken als huidige werknemers te behouden
  • Meer dan 30 procent van de respondenten geeft aan dat het hebben van voldoende middelen om aan de vraag van consumenten te voldoen en om leveringen aan eindgebruikers op tijd te houden dit piekseizoen een grotere uitdaging is dan in 2020

“De onderzoeksresultaten geven aan dat supply chain-professionals zich blijven aanpassen aan een groot aantal veranderingen in de zakelijke omgeving en veranderend consumentengedrag”, zegt Spanier. “Toch is er nog steeds optimisme onder het leiderschap dat de ervaringen van de afgelopen 18 maanden heeft doorgemaakt en investeert in de tools en partnerschappen die hun bedrijf zullen helpen slagen.”

Over de enquête

GlobalTranz heeft Edelman Data & Intelligence opdracht gegeven om tussen 4 en 25 augustus 2021 een kwantitatieve online enquête van 10 minuten uit te voeren onder een steekproef van 200 in de VS gevestigde supply chain-leiders en managers om te begrijpen hoe bedrijfsleiders en managers denken over hun supply chain in de context van de pandemie, trends in de macro-industrie en zoals ze plannen voor het komende jaar. Om voor de enquête in aanmerking te komen, moesten de respondenten: 18 jaar of ouder zijn, in de VS wonen, voltijds in dienst zijn, werken bij een bedrijf met meer dan 500 werknemers en ofwel een primaire of gedeeltelijke beslisser zijn over de supply chain management en logistieke behoeften. Als lid met een goede reputatie bij zowel The Insights Association als ESOMAR voert Edelman Data and Intelligence al het onderzoek uit in overeenstemming met de lokale, nationale en internationale wetten en in overeenstemming met alle normen en richtlijnen voor marktonderzoek.

Over GlobalTranz

GlobalTranz is een full-service externe logistieke dienstverlener die bekroonde klantenservice, uitzonderlijke branche-expertise en marktleidende technologie biedt aan verladers, vervoerders en logistieke dienstverleners (LSP). De door mensen aangedreven benadering van GlobalTranz in combinatie met uitgebreide, relatiegestuurde ondersteuning biedt verladers van elke omvang snelle en betrouwbare, multimodale transportdiensten en strategische supply chain-oplossingen – waardoor ze de efficiëntie kunnen optimaliseren en zakelijke doelen kunnen behalen. Door gebruik te maken van haar uitgebreide netwerk van onafhankelijke agenten, is GlobalTranz uitgegroeid tot een snelgroeiende marktleider met een klantenbestand van meer dan 1 miljoen productgebruikers en 25.000 verladers. In 2020 noemde Transport Topics GlobalTranz #9 op hun lijst van Top 10 grootste vrachtmakelaars in de VS, en Inbound Logistics plaatste GlobalTranz als #4 op hun lijst van Top 10 3PL Providers.

MEDIA CONTACT:

Annie Graupner
Senior marketingmanager
612.229.4040
annie.graupner@globaltranz.com

creditSource link

Ondernemenderegiobrugge
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart