Wanneer overstappen van interne naar beheerde logistieke transportdiensten?

De toeleveringsketen evolueert en de normen die tegenwoordig worden gebruikt voor beheerde logistieke transportdiensten zijn meer data- en technologiegedreven dan die van het verleden. Aangezien marktvolatiliteit, leveringsverwachtingen en klantervaringsniveaus van invloed zijn op de supply chain-strategie, zoeken verladers naar nieuwe manieren om operationeel en concurrentievoordeel te behalen met externe expertise. Verladers moeten het volgende overwegen als indicatoren voor het toevoegen van een uitbestede aanbieder van beheerde logistieke transportdiensten.

Indicator 1: Het is moeilijk om uw voorraad te volgen van leveranciers tot de laatste mijl

Slechte zichtbaarheid zal leiden tot extra vertragingen bij het uitvoeren van zendingen, het delen van updates met netwerkpartners en nadelige gevolgen voor de klantervaring. Voorraadtracering en zichtbaarheid moeten aanwezig zijn van de eerste mijl tot de laatste mijl, en weerspiegelen de hele levenscyclus van de verzending door middel van white glove-services.

Indicator 2: Vrachtuitgaven lijken uit de hand te lopen

Een andere indicator voor het overschakelen van interne naar beheerde logistieke transportdiensten is de toename van de vrachtuitgaven. Dit kan een verwarrend probleem zijn. In tijden van hoge marktvolatiliteit zullen de vrachtuitgaven onvermijdelijk sneller groeien dan verwacht. Het aanbieden van zendingen tegen hogere tarieven in markten met een lage volatiliteit zou echter duiden op te hoge uitgaven, en voor sommige verladers zijn die gebieden met overmatige uitgaven niet per se gemakkelijk te identificeren. Het geleidelijk verhogen van de vrachtuitgaven die niet passen bij de huidige uitbreiding van uw netwerk en verzendvolume, is de bepalende indicator dat het tijd is om uitbesteding te overwegen.

In een goed opgezette, beheerde logistieke oplossing moeten 3PL’s dienen als strategische partners en zorgen voor financiële controles op verschillende niveaus, uitvoeringspunten via financiële prognoses, audits en de levering van de laatste mijl. Het hebben van een partner als GlobalTranz die het belang hiervan begrijpt, houdt de klant aan het stuur en kan de juiste aanpassingen maken voordat problemen ontstaan.

Indicator 3: Het verkrijgen van dekking kost te veel tijd van uw backofficemedewerkers

Moeilijkheden om dekking te krijgen voor zendingen, een belangrijk probleem in een markt met krappe capaciteit, is een andere indicator dat het misschien tijd is om uit te besteden met een beheerd logistiek bedrijf. Afhankelijk van de typische workflows in uw organisatie, zal te veel tijd besteden aan het zoeken naar dekking voor een lading leiden tot extra backofficekosten. Neem een ​​voorbeeld.

Als een teamlid 20 minuten nodig heeft om dekking te krijgen voor een bepaalde zending, dan wordt het aantal gedekte zendingen voor een week effectief beperkt tot 116. Laten we nu aannemen dat dat teamlid een uurloon van $ 20 verdient. Dat komt neer op $ 800 aan kosten alleen voor het vinden van dekking voor 116 zendingen. Ondertussen zou een geautomatiseerd aanbestedingsproces binnen een TMS dat de benodigde tijd zou kunnen verkorten tot slechts enkele minuten, zoals vijf, het netto-effect hebben om het totale volume van aangeboden zendingen te verhogen tot 464 zonder noodzakelijkerwijs de backofficekosten voor dat team te verhogen lid.

Dat is waar automatisering binnen 3PL-gestuurde systemen waarde kan toevoegen. Zoals verder opgemerkt door Wereldwijd handelsmagazine, “Alvorens over te stappen op ‘dingen om te overwegen’ voordat u een 3PL kiest, is misschien wel de beste reden voor hun bestaan ​​technologiegerelateerd. Een tech-enabled 3PL maakt gebruik van de nieuwste fulfilmentsoftware om de informatiestroom te stroomlijnen, wat tijd bespaart en bijna alles in de supply chain automatiseert.”

Dit niveau van beheerde logistieke automatisering zorgt voor een exponentiële groei van winstmarges door te besparen op backofficeprocessen om meer zendingen uit te voeren en vertragingen te voorkomen.

Indicator 4: Uitbreiding van verantwoordelijkheden leidt tot gemiste kansen voor toezicht op partnerschappen en beperkte controle van vrachtfacturen

Een andere indicator is een algemeen gebrek aan verantwoording en beperkte controle van vrachtfacturen. Afhankelijk van de bron in kwestie bevatten de meeste vrachtfacturen enige vorm van discrepantie. Niet alle vrachtfacturen zijn zo foutief dat verladers worden over- en ondergefactureerd. Verschillen in de loop van de tijd kunnen van invloed zijn op de algehele prestatiebeoordelingen en de klantervaringen negatief beïnvloeden. In het slechtste geval zijn de extra vrachtkosten voor zendingen die technisch niet bestonden omdat het duplicaten zijn. Als uw bedrijf niet actief audits uitvoert en claims indient tegen fouten op facturen, laat u geld op tafel liggen. Nu is het tijd voor een beheerd logistiek systeem.

Indicator 5: Interne teams doen vaak meer zendingen op de spotmarkt dan bij gecontracteerde vervoerders

Tot slot, de laatste belangrijke indicator dat het tijd is om een ​​beheerd logistiek systeem aan te schaffen, is de moeilijkheid om strategische planning voor vrachtbeheer mogelijk te maken. Met andere woorden, uw interne teamleden brengen voortdurend zendingen naar de spotmarkt en profiteren niet van de volumeverplichtingen en kortingen die aan contracten zijn verbonden. Dit hoeft niet per se een probleem te zijn, maar het treedt op naarmate de taken toenemen. Tijdens het heetst van de pandemie werden vervoerders gedwongen om door de troebele wateren te navigeren zonder zelfverzekerde transportstabiliteit. Bovendien kunnen dragers eenvoudigweg geen capaciteit hebben of andere stressoren ervaren. In plaats van reactief te blijven en de deur open te zetten voor aanzienlijke risico’s en enorme vertragingen in de algehele uitvoering van zendingen, is het het beste om iemand anders het dagelijkse transport te laten regelen via beheerde logistiek.

Laat de experts u helpen te leren herkennen wanneer er iets mis gaat

De dagelijkse activiteiten lijken in gevaar te komen wanneer het bedrijf uitsluitend op in-house transportdiensten draait. Overweldigd teams, tijd en geld kunnen door de kieren glippen als ze niet op de juiste manier worden beheerd. Een door 3PL beheerde logistieke service helpt bedrijven en klanten om naadloos te verzenden en toegang te krijgen tot de technologie die nodig is voor groei. Bekijk hoe uw team kan profiteren van verhoogde efficiëntie en waarde binnen beheerde logistiek door nu contact op te nemen met een GlobalTranz-expert.

creditSource link

Ondernemenderegiobrugge
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart