Transportation as a Service: de waarde van cloudgebaseerd transportbeheer + 3PL-partnerschappen

Cloudgebaseerd transportbeheer biedt een verscheidenheid aan voordelen voor bedrijven die actief zijn in de wereldwijde toeleveringsketen. Maar er zijn momenten waarop het nodig is om het hele proces grondig uit te besteden, wat velen noemen: vervoer als een service. De industrie blijft groeien en bedrijven zullen blijven groeien als reactie op de vraag van de consument. Om de groei bij te houden, moeten verladers hun technologie-stacks uitbreiden en schaalbare oplossingen maken die realtime zichtbaarheid en samenwerking bieden. Cloudgebaseerde transportbeheerplatforms helpen deze groei-uitdagingen voor verladers op te lossen, en wanneer het juiste is Partnerschap met 3PL-providers betrokken is, profiteren bedrijven van een volledige reeks technologie en vervoer als een service.

Waarom verouderde benaderingen van transportbeheer tekort kunnen schieten?

Verouderde methoden voor transportbeheer waren afhankelijk van handmatige processen, fysieke telefoontjes en de hoop dat uw netwerkpartners beschikbaar zouden zijn. Bovendien waren verladers verantwoordelijk voor het geheel van hun activiteiten, variërend van onderhandelingen met vervoerders tot vrachtregeling en geschillenbeslechting, zoals: omgekeerde logistiek.

Het was moeilijk te zien waar de optimalisatiekans zat en wat nodig was om het beste resultaat te behalen.

Technologie vereist vernieuwing en continu preventief onderhoud. Een deel van de waarde van vervoer als een service is dat de 3PL de verantwoordelijkheid op zich neemt voor het onderhouden van de software en het uitvoeren van alle zendingen.

Cloudgebaseerde oplossingen die gecombineerd worden met een 3PL bieden de grootste waar voor uw geld

Cloudgebaseerde oplossingen en 3PL’s bieden een waardevolle service bij het omgaan met vervoer als een service. Wanneer ze worden samengevoegd, bieden ze de beste weg voor investeringen en groei. Cloudgebaseerde oplossingen bieden meer zichtbaarheid en kunnen direct worden geback-upt. 3PL-services kunnen deze wegen bewaken en een extra set ogen bieden voor transportbeheer met vervoer als een service. 3PL’s hebben meer ervaring in het beheren van logistiek en kunnen hun technologieën verfijnen om aan de behoeften van verladers te voldoen.

Dat is ook van vitaal belang voor het type toegewijde relatiekenmerken en indicatief voor 3PL’s die bieden vervoer als een service. En zoals gemeld door Inbound logistiek, “Toegewijde relaties bieden ondernemingen meer flexibiliteit, omdat toegewijde vervoerderpartners veranderingen in de behoeften van verladers beter kunnen weerspiegelen. Een op samenwerking gerichte toegewijde provider kan kritieke servicestatistieken leveren en zich aanpassen aan veranderingen in de vraag, terwijl het helpt om ongunstige marktblootstelling te elimineren.” In wezen helpt collaboratieve technologie alleen het management en andere teamleden om beter te presteren.

Belangrijkste voordelen van cloudgebaseerde, door 3PL geleverde TMS-platforms

Vervoer als een service en gecombineerde 3PL-services bieden verschillende sterke voordelen die de beslissing om alle logistieke behoeften en processen uit te besteden beter beheersbaar maken. Waaronder:

  • Minder transportkosten. De kosten vooraf leveren uiteindelijk een grotere ROI op door het transport te monitoren. Een TMS-platform kan bewegingen volgen en routes optimaliseren.
  • Toegenomen gebruik van niet-traditionele vervoerders. Veel vervoerders hosten middelgrote tot kleinere vloten en operaties. Lokale, betrouwbare vervoerders kunnen ook service van wereldklasse bieden omdat ze kleiner zijn. Een 3PL opent de deur naar deze vervoerders en zakelijke partnerschappen.
  • Mogelijkheden om de netwerkomvang te benutten om vrachtconsolidatie mogelijk te maken. Miljoenen kilometers die elk jaar worden gereden, zijn leeg. Door gebruik te maken van de netwerkomvang zal het aantal deadheads voor chauffeurs worden verminderd, wat ook kan helpen om de afwijzing van aanbestedingen bij vervoerders te verminderen.
  • Snellere acceptatie van zendingen met hoge prioriteit. Een systeem voor gecentraliseerde gegevens zal de hoeveelheid verificatie voor zendingen met hoge prioriteit en frequente zendingen verminderen, terwijl het zorgt voor snellere acceptatie en verhoogde doorvoer.
  • Minder risico op schade aan de vracht. Beschadigende vracht leidt tot winstderving voor alle betrokkenen. Cloudgebaseerde technologie en een TMS kunnen de pakketten volgen en problemen voorkomen en waarschuwen. Indien nodig kunnen zij verder helpen om de kosten voor het indienen van schadeclaims terug te krijgen.
  • Minder over het hoofd geziene fouten in de facturatie.Het verminderen van backofficewerkzaamheden. Wanneer dit proces geautomatiseerd wordt, nemen veel van de uren die worden besteed aan het uitvoeren van backoffice-audits en claimbeheer voor te veel betaalde of te veel gefactureerde bedragen af.
  • De klok rond, overal toegang maakt wereldwijde operaties mogelijk met geavanceerde statistieken en gegevens. De laatste kern van een gecombineerde aanpak gaat terug naar: toegang krijgen tot en prestaties volgen en verbeteren gegevens binnen het systeem en werkend overal met de 3PL. een echte pad tot vervoer als een service betekent integratie met uw bestaande WMS, OMS of andere bedrijfssystemen. De onderling verbonden uitwisseling van informatie leidt tot datagedreven procesbeheersing en besluitvorming.

Pluk de vruchten van cloudgebaseerde technologie en toegewijde Transport als een service

Samenwerken met een 3PL om workflows te combineren en automatisering in te stellen vervoer als een service kan helpen om zaken naar de volgende schaal te lanceren. Meer informatie over hoe cloudgebaseerde technologie en transport als een service uw bedrijf helpen creëren veerkracht van de toeleveringsketen en concurrentievoordeel. Meer informatie door verbinding maken met GlobalTranz nu.

creditSource link

Ondernemenderegiobrugge
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart