De toestand van de vrachtwagenmarkt in 2021

De staat van de vrachtwagenmarkt in 2021 is onzeker, vol risico’s en blijft evolueren, wat logistiek management een uitdaging maakt. Laten we eens kijken naar deze topfactoren die van invloed zijn op de vrachtwagenmarkt, hun implicaties voor toeleveringsketens en hoe ze veranderingen binnen de industrie stimuleren.

Capaciteitsbeperkingen blijven zich voordoen

Capaciteitsbeperkingen blijven onder de loep worden genomen, aangezien verladers op zoek zijn naar een beter inzicht in de toestand van de markt. De belangrijkste oorzaken van capaciteitsbeperkingen zijn:

  • Verhoogde e-commerce in zowel business-to-business als direct-to-consumer fulfilment.Volgens eMarketer, e-commerce zal tot 2021 met 17,9% groeien, maar de totale detailhandelsverkopen zullen met 7,9% groeien. Dat is een verbazingwekkende $ 933,30 miljard aan uitgaven voor e-commerce, en naarmate de vraag toeneemt, zal er onvermijdelijk ook een duidelijke toename zijn in business-to-business e-commerce.
  • Hoge vrachtvolumes in alle sectoren in de vrachtwagenmarkt zullen naar verwachting doorgaan in 2022.De extra druk op de middelen ligt op schema om de hoge vrachtvolumes tot ver in het volgende jaar te dwingen. Dat zal samenvallen met het piekseizoen na de vakantie en met economisch herstel van de pandemie naarmate de vaccinatiegraad stijgt.
  • Er zijn minder arbeidskrachten beschikbaar om aan de stijgende vraag in zowel het magazijn als onderweg te voldoen.Tekorten aan talent, met name beperkte chauffeurs, zullen de capaciteitsschaarste verergeren en tegelijkertijd leiden tot tekorten in opslag en transport.
  • Capaciteitsbeperkingen binnen vrachtwagenladingen en pakketten hebben geleid tot overloopeffecten binnen de LTL-markt.De opgekropte vraag van klanten en de sterke voorspellingen voor weer een bovengemiddeld hoogseizoen hebben een unieke last gelegd op het vracht- en pakketvervoer. De extra vraag komt neer op een grotere behoefte aan evenwicht tussen de twee, wat resulteert in een overloop in de LTL-markt, aangezien verladers proberen de tarieven onder controle te houden en vervoerders proberen hoge winstgevendheid te behouden bij verhuizingen.
  • Havenachterstanden, vrachtbeperkingen op containerschepen en een gebrek aan beschikbare uitrusting en personeel in de havenfaciliteit.Havenactiviteiten, waaronder sluitingen en achterstanden, evenals embargo’s en vertragingen bij het vervoer van lege containers, zullen leiden tot extra congestie. Dergelijke congestie leidt natuurlijk tot knelpunten bij het plannen van transport en uiteindelijk tot verhogingen van de totale verzendkosten, om nog maar te zwijgen van een extra belasting voor het vrachtvervoer naarmate de knelpunten groeien.
  • Beperkt beschikbaar onroerend goed heeft verder geleid tot uitdagingen omdat de bouw het afgelopen jaar tot stilstand kwam.Een deel van het probleem met de knelpunten die ontstaan ​​in warehousing en drayage wordt veroorzaakt door beperkt beschikbaar commercieel zakelijk vastgoed en magazijnruimte. Omdat de bouw het afgelopen jaar te kort kwam, is er simpelweg niet genoeg ruimte om goederen op te slaan.
  • Stijgende brandstofkosten spelen ook in op de beschikbare capaciteitsproblemen.Volgens deUS Energy Information Agency, zijn de Amerikaanse dieselbrandstofprijzen op de snelweg met $ 0,898 gestegen vanaf eind augustus 2020. Maar er zijn verschillen tussen regio’s, zo staat Californië op 30 augustus 2021 op $ 4,291, terwijl de Gulf Coast zich aan de onderkant van het spectrum bevond bij $ 3.038.
  • Wetgeving kan ook van invloed zijn op veranderingen in de branche.De aanstaande infrastructuurwet kan middelen bevatten om te helpen bij de behoeften van verladers, zoals subsidies om het aantal opleidingsfaciliteiten voor chauffeurs te vergroten en smeergeld voor vervoerders die extra veiligheidsmaatregelen implementeren. Het wetsvoorstel is nog lang geen wet, maar het zijn de mogelijke effecten van het wetsvoorstel die kunnen helpen om de huidige capaciteitsschaarste te verlichten.

Een mogelijke stimulans aan de horizon kan de uitdaging van inkoop tijdens het hoogseizoen vergroten

In het afgelopen jaar heeft het vooruitzicht van extra stimuleringsbetalingen de vrachtwagenindustrie verder uitgedaagd. De vrachtwagenmarkt is onderhevig aan macro- en micro-economische indicatoren. Een stimuleringsbetaling kan een kapitaalinjectie opleveren voor gebruik door eigenaar-exploitanten en klanten. Een stimulering aan de horizon vergroot de risico’s van een hogere trend in consumentenaankopen verder. Als gevolg hiervan zal het vinden van beschikbare capaciteit tijdens het hoogseizoen uitdagender worden.

Het gemiddelde aantal YOY-mijlen is gedaald ondanks recordwinst

Een andere factor die de OTR . beïnvloedt vrachtwagenmarkt komt voort uit de beschikbaarheid van vervoerders. Met een enorme druk op de beschikbare middelen, hebben vervoerders een recordverpletterende winstgevendheid gezien. Het totaal aantal gereden kilometers op jaarbasis is echter afgenomen. Dit is een bewijs van het nieuwe normaal dat is ontstaan ​​door een explosie van zowel e-commerce als beperkte chauffeurs of beperkte capaciteit. De beste manier om dit probleem op te lossen, is te erkennen dat vervoerders de onderhandelingen voor de nabije toekomst in handen houden. Verladers hebben een partner in hun hoek nodig die kan helpen de problemen op te lossen en de meest strategische partnerschappen met vervoerders voor elke zending te vinden.

Hogere wachttijden leiden tot minder chauffeurs op de weg

Hogere wachttijden aan de dokken als gevolg van beperkte personeelsbezetting of niet-beschikbare apparatuur leidt in feite tot minder chauffeurs op de weg. Het gemak waarmee chauffeurs ladingen kunnen ophalen en afzetten, is van cruciaal belang voor het vermogen van een chauffeur om daadwerkelijk gereden kilometers te registreren.

Flatbed zal strakker worden naarmate het orkaanseizoen nadert

Naarmate de industrie steeds dieper in het winkelseizoen komt te zitten, is er nog een ander risico in het spel. Het orkaanseizoen dreigt de activiteiten aan de oostkust en langs de Golf van Mexico te verstoren. Het orkaanseizoen veroorzaakt een toestroom van vraag naar flatbed. Dientengevolge zal flatbed krapper worden naarmate 2021 vordert, en verladers die een flatbed nodig hebben, zullen hun strategieën moeten heroverwegen, zoals werken met meer regionale vervoerders om capaciteit te verkrijgen en langeafstandstransporten te creëren zonder dat er per se een langeafstandschauffeur nodig is voor elke beweging. Zie het als een reeks korteafstandsvluchten die een langeafstandsreis kunnen creëren door gebruik te maken van het potentieel van kleinere, meer gelokaliseerde flatbed-chauffeurs.

Waarom strategische partnerschappen OTR-vrachtbeheer mogelijk maken?

OTR-vracht vertegenwoordigt een al lang bestaand aspect van supply chain-activiteiten en transportbeheer. Naarmate de industrie evolueert en innovaties verbeteren, bieden OTR-technologieën voor vrachtbeheer:optimalisatie van transportbeheerom een ​​aanzienlijke verstoring van de toeleveringsketen te voorkomen. Zoals benadrukt doorSupply & Demand Chain Executive, in 2020, deDe kosten voor bedrijfslogistiek in de Verenigde Staten daalden met ongeveer 4% en kwamen uit op naar schatting $ 1,56 biljoen. Deze verschuiving laat zien hoe moderne transportnetwerken en toeleveringsketens zich voortdurend aanpassen aan marktveranderingen en -transities. Hieronder staan ​​de cruciale manieren waarop strategische partnerschappen supply chain-managers kunnen helpen om optimaal OTR-beheer voor hun vracht te bereiken, ondanks de onzekerheid van de: vrachtwagenmarkt.

Vetting van vervoerders voor OTR-vracht

Een van de meest kritieke aspecten van sterk OTR-vrachtbeheer en -activiteiten is een goede samenwerking en partnerschappen met vervoerders. Het vinden van vervoerders die aan specifieke behoeften voldoen en het bedrijf helpen de doelstellingen van de toeleveringsketen te bereiken, biedt een concurrentievoordeel op de markt. Een goede doorlichting van vervoerders helpt bij het waarborgen van risicobeheer en creëert een netwerk dat verantwoordelijk is voor toekomstige groei, schaalbaarheid en flexibiliteit.

Snelle schaalbaarheid en gebruik maken van de collectieve koopkracht van een grote 3PL

De waarde die wordt behaald met snelle schaalbaarheid en samenwerking is van cruciaal belang voor de moderne toeleveringsketen. Omdat de vraag naar chauffeurs vaak groter is dan de beschikbaarheid, worden verladers gedwongen meer te betalen om capaciteit en chauffeurs in veel sectoren veilig te stellen. Velen werden geconfronteerd met herhaalde prijsstijgingen van meer dan 10-15 procent ten opzichte van slechts een paar jaar geleden. Door gebruik te maken van de relaties, mensen, processen en technologie van een 3PL, kunnen bedrijven de volatiliteit van vraag en aanbod in evenwicht brengen en betrouwbare en consistente capaciteit veiligstellen.

Aanbesteding op afstand en uitvoering van zendingen

Met chauffeurstekorten die nog steeds een impact hebben op de industrie en voortdurende schommelingen met de balans tussen vraag en aanbod, is het belangrijker dan ooit voor OTR-managers om aan boord te gaan met externe tools en digitale services. Vertragingen en congestie nemen elk jaar toe, voorraadspanningen hebben voortdurend invloed op de capaciteit en de behoeften van klanten blijven voortdurend veranderen. In de huidige vrachtmarkt maken OTR-vrachtdiensten voortdurende groei en succes mogelijk. Focussen op detransportstatistiekendie de grootste impact hebben op de toeleveringsketen, kunnen managers helpen alert te blijven op zowel korte- als langetermijndoelen en -behoeften.

Gegevensgestuurde besluitvorming mogelijk maken

Toegang tot realtime gegevens en de mogelijkheid om realtime analyses uit te voerenstelt bedrijven in staat om gegevensgestuurde beslissingen te nemen om efficiëntie in de toeleveringsketen te stimuleren. Beschrijvende analyses zijn gericht op het gebruik van historische gegevens om inzicht te krijgen in gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden en wat er binnen een bepaalde periode binnen het netwerk is gebeurd. Predictive analytics maakt voorspellingen over toekomstige resultaten op basis van historische gegevens, statistische modellering en machine learning. Prescriptieve analyses werken op basis van technologie om het management te helpen betere beslissingen te nemen over huidige of toekomstige keuzes die van invloed zijn op het supply chain-netwerk. Alle drie deze analytische typen zijn van cruciaal belang voor de supply chain-strategie, maar veel bedrijven hebben niet de middelen en tools om ze effectief te gebruiken. Door gebruik te maken van een 3PL om gegevensgestuurde aanbevelingen te analyseren en te geven, kunnen bedrijven hun supply chain continu verbeteren in de zeer competitieve markt van vandaag.

De afhankelijkheid van verouderde systemen en technologie verminderen

Verouderde methoden van aanbesteding, capaciteitsinkoop en vrachtbeheer werken niet langer voor de huidige, onder hoge druk en technologisch gedreven markt. Cloudgebaseerde TMS-systemen en innovatieve tools stroomlijnen verzendingsactiviteiten, zorgen voor snelle en betrouwbare monitoring en controle van wereldwijde toeleveringsketens en OTRtransport optimalisatiealtijd en overal opties.

Begrijpen hoe de OTR-markt uw beslissingen over supply chain management beïnvloedt

De toestand van het vervoer over de weg blijft de toeleveringsketens uitdagen met capaciteits-, chauffeurs- en arbeidstekorten, stijgende brandstofprijzen en onvoorspelbare weers- en pandemische kooppatronen. Als u weet wat er in de markt gebeurt en wat u kunt doen om de volatiliteit te verminderen, kunnen uw team en bedrijf gedijen door disruptie. Vraag vandaag nog een consult aan bij GlobalTranz om inzicht te krijgen in uw huidige netwerk en aanbevelingen voor de duurzaamheid van de toeleveringsketen.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Ondernemenderegiobrugge
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart